sâmbătă, 13 iunie 2009

Amintiri cu Alexandra

15 septembrie 2001
 Prima zi de scoala... cea de-a 9-a prima zi de scoala din vietisoara mea. Liceul, fizic, nu parea mult diferit de fosta mea scoala generala. Nici nu avea cum... in cladirea ce adapostea minunatul liceu George Calinescu din Constanta, "zacuse" o scoala... generala. Erau parca mai multi copii decat eram eu invatata....iar unii dintre ei erau deja majori...dezinvolti, familiarizati cu locul, zambareti...fericiti parca, de noul inceput...
Noi, astia mici, schitam cate un zambet crispat, studiam figuri si ne intrebam care cu care vom fi colegi...Aveam sa aflam in scurt timp, cand pe scena din spatele liceului a aparut Mister Daba, the Principal...nu avea referinte prea bune la vremea respectiva, asadar toti il ascultam...
- Ma bucur ca o noua generatie de elevi, paseste astazi...(bla, bla..parca asa suna)
-Clasa a 9a A, diriginte doamna...(parca era o doamna)
- Clasa a 9a B, diriginte domnul profesor de limba si literatura romana, Paul Iruc...
Si apare pe scena un domn uscativ, cu ochelari, care a strigat pentru prima data catalogul...si a insiruit acolo vreo 25 de nume...toate de fete...Speranta era Tani...despre care toate celelalte 24 credeam ca este baiat...Gresit!
Si uite-asa m-am pomenit in clasa cu alte 24 reprezentate ale sexului mai mult sau mai putin frumos...
Intram in clasa...etajul 1, ultima clasa pe stanga vav de magazin...(ca sa avem cum  sa ne ingrasam, ca prea eram slabute toate)...
Eu cu mama....in prima banca..sa nu care cumva sa pierdem ceva...Langa noi, o tipa roscata, creata cu blugi verzi...care se uita urat la domnu` uscativ despre care pomeneam mai devreme...Nu imi amintesc s afi facut cunostinta atunci...Cel mai pbabil in mintea mea mademoisella rautacioasa din prima banca va fi de cealalta parte a baricadei decat mine...
In plus, roscata, fuma... aaaa claaaar, nu aveam ce cauta cu ea...Daca ma apucam si eu de fumat?!
Nu, nu, nu...
Pana am facut taote cunostinta a durat o vreme...Alexandra s-a asezat undeva in banca a treia de la perete...si impartea masa tacerii cu Georgiana si Ruxandra...(alta poveste fantastica)...
Si la un moment dat, am descoperit-o eu pe Alejandra cea desteapta si blanda si taur si incapatanata si i-am descoperit cuibusorul de pe Soveja (despre care nu am zis NICIODATA  ca arata nu stiu cuuuuuum)...
Cu Alejandra, am trecut de Bac..cu Alejandra mi-a venit mintea la cap...cu Alejandra am zburat peste ocean si am descoperit America...cu Alejandra am infruntat Rautatea...de la Alejandra am copiat in facultate...cu Alejandra am ajuns pe taram otoman...cu Alejandra am congelat in tren pe ruta Buc-Ct...cu Alejandra as vrea s afiu acum la o terasa, sa fumeze, sa bea cafea, sa beau suc, sa povestim....
Alejandra...mi-e dor de tine!

5 comentarii:

  1. Pai..., si-acum unde-i Alexandra? Din povestesti ar trebui sa fie langa tine, sau macar prin prejma.

    RăspundețiȘtergere
  2. E la vreo 200 si ceva de km distanta, undeva prin preajma oricum. Si e prinsa de viata ei "cea noua" care de fapt e aceeasi de vreo 5 ani, e fascinata de discutiile lungi cu cele 2 Persoane ramase inca langa ea si e la fel de "intepata" si de "ingamfata" ca si atunci din moment ce nu isi gaseste timp sa spuna cate un "te iubesc" sau un "mi-e dor de tine" mai des, asa cum simte si asa cum ar vrea. se pare ca pana la urma am ajuns pe baricada cealalta. thank you for thinking of me...m-ai facut sa plang in timp ce beau cafeaua si fumez.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. si daca stau bine sa ma gandesc, poate fi spusa in mai multe feluri povestea asta...2 fete,una slabutza si dragutza si una plinutza si cu cateva defecte in privinta aspectului fizic(credea ea pe atunci) amandoua aveau acelasi vis, care avea sa le aduca fericirea intr-o zi(credeau ele) The pretty one avea dreptate...nu avea sa ramana mult in orasul in care s-au intalnit, a descoperit capitala si odata cu ea, pe El. cealalta a plecat si ea de acolo, dar nu in orasul agitat unde isi dorea atat de tare sa se tabileasca, ci in locul de unde plecase cu 7 ani in urma si unde a copilarit. a fost trista la inceput, pana a intanit si ea o persoana fara de care nu s-ar mai trezi dimineata cu zambetul pe buze si fara de care nu ar putea respira...si a devenit si ea fericita...concluzia...ne aflam fiecare la locul potrivit, nu neaparat unde visam acum aprope 8 ani...

    RăspundețiȘtergere
  4. "domnu` uscativ " a trecut in nefiinta sambata seara. Inmormantarea are loc maine, sau poimaine, in functle de cand se rezolva cu actele la spital. In seara asta este priveghiul la Casa Albastra. Vorbeste cu fetele, poate reusiti sa ajungeti. Ar conta mult pentru el.

    RăspundețiȘtergere